WebMediaWeb

NašaBankaMorala - uskoro
Grupacija za moralnog čovjeka

KRAPINA12.480
VARAŽDIN46.946
ČAKOVEC27.820
BJELOVAR40.276
OSIJEK108.048
VUKOVAR27.683
POŽEGA26.248
SISAK42.497
KARLOVAC55.705
GOSPIĆ 12.980
PAZIN9.227
RIJEKA128.624
ZADAR75.082
ŠIBENIK46.332
SPLIT172.108
DUBROVNIK 42.615
GENERAL ELECTRIC +11.000123
GRAPHIC RIVER +11.000123
SONY INC +125.10
SAMSUNG -25.10
APPLE INC -125.10
MET CREATIVE +125.10
MICROSOFT -1.0068
GOOGLE -5.00631
YAHOO -22.244
NASDAQ -25.10
ENVATO +25.10
THEMEFOREST +25.10
HTMGARCIA +107.600
TOYOTA -0.0007
SIEMENS +0.0069
ASELSAN -1.0015
NASDAQ -1.0015

 

S nama imate život bez stresa! S našim Partnerima imate sigurnu kvalitetu i najniže cijene
S nama imate mogućnost ostvariti DODATNU ZARADU svaki dan 30 kuna, minimalno.

Učenici su bili učitelji na jedan dan: 'Ovo je baš težak posao'

zamjenaRijetki su profesori koji imaju odvažnost ponovno se vratiti u školske klupe i staviti u kožu učenika, pa makar i na jedan dan.

Ma, kao da mi nekad nismo bili učenici, obrazlažu. No vremena se mijenjaju. A Dani zamijenjenih uloga kao eksperiment provode se u američkim i europskim školama. U Hrvatskoj se samo nekoliko škola odlučilo za takvu “zamjenu”. U zagrebačkoj srednjoj Upravnoj školi to je tradicija. I ove godine su učenici sjeli u urede ravnatelja i pred ploču - ali ne da bi odgovarali nego poučavali. Iskustvo je, kažu, nezaboravno.

- Smisao programa koji je dio školskog kurikula je dati priliku i povjerenje našim učenicima da se okušaju u svim poslovima koji se inače rade u školi. Sve je zamišljeno kao fiktivna, a zapravo gotovo pa realna situacija. Učenici se javljaju na oglas za posao, dolaze na razgovor, a u konačnici profesor bira zamjenu. Kreću pripreme za posao nakon kojih učenik može samostalno obavljati zadaću - kaže ravnateljica Suzana Hitrec. Svake godine je učenici iznenade.

- Vrlo su uspješni, fleksibilni, mogu rješavati probleme. Imaju potencijal i vrline za koje ja, njihovi profesori, a ponekad i roditelji nemamo pojma da postoje jer ih jednostavno ne stavljamo u takve situacije u kojima to mogu pokazati. Svakoj školi savjetovala bi da to uvrste u kurikul. Primjer je to dobre prakse kojom dokazujemo da smo zajednica koja uči, u kojoj smo svi u istoj poziciji: da svi možemo učiti jedni od drugih. Svaka uloga ima svoju težinu. Učenička pogotovo ako je stavimo u pasivnu poziciju i nemaju mnogo prostora za svoju kreativnost i potencijal. Teška je i danas nastavnička uloga. Više autoritet nastavnika nije onaj koji se podrazumijeva nego ga treba stjecati na potpuno nove načine - objasnila je ravnateljica glavne prednosti projekta. Ono što učenici naglašavaju kao najveću lekciju nakon profesorske uloge jest važnost aktivnih đaka na satu. Primjećuju koliko je teško nastavniku predavati ako ga cijeli razred ignorira, gleda kroz prozor, ometa...

- Predavala sam hrvatski, obrađivali smo Marinkovićevu novelu ‘Ruke’. Shvatila sam da je uloga profesora vrlo zahtjevna jer na zanimljiv način učenicima treba prezentirati nastavni sadržaj koji njima u ovoj dobi nikako nije zanimljiv. Kolege su bili začuđujuće smireni, čak i više nego na satu kod naše prave profesorice.

Najteži dio bio mi je predstaviti sadržaj po redu, smisleno jer mi se na početku sve pomiješalo i sve sam željela izgovoriti istodobno da nešto ne zaboravim. No uspjela sam se koncentrirati, sve logički posložiti i uspjela. Stekla sam veliko samopouzdanje i mislim da bi ovo trebali proći svi učenici - rekla je maturantica Petra Šikoronja (18). Njezina profesorica, Suzana Ven Rakić (40) koja u Upravnoj školi predaje od 2003. iz zadnjeg reda razreda je slušala nastavu.

- U pripremi je najkompliciranije bilo objasniti im etape sata, kako nešto prezentirati u 45 minuta. Istodobno, iskustvo koje sam proživjela kao učenica u 40. nezaboravno je.

No većina profesora boji se prepustiti nastavu i kontrolu. Moderan profesor treba ovakvo iskustvo jer učenike vidi iz nove perspektive. Komunikacija prelazi na potpuno novu razinu - kaže profesorica hrvatskog i književnosti. Ravnateljica je izrežirala situaciju u kojoj ljutit roditelj napada učenicu koja je preuzela njezinu ulogu.

- Ravnateljica ima veliku odgovornost. Ostalim djelatnicima sam davala zadatke, koordinirala ih, pazila da su svi na vrijeme na satu, razgovarala s roditeljima, veliki odmor provela sam s kolegama i slušala njihova iskustva. Jednom roditelju nisam se odmah predstavila kao zamjenska ravnateljica pa kad je doznao, loše je reagirao. Uspjela sam ga smiriti i završiti razgovor. Ponosna sam - kaže Maja Medanović (16). Tek je poslije doznala da je ravnateljica sve s nezadovoljnim roditeljem izrežirala.

- Ostvarila je bit ravnateljske uloge: aktivno poslušala, smirila situaciju, obećala pozitivno rješenje... Jako me obradovalo jer za to ne postoji tečaj nego je i dio osobnih karakteristika i fantastično je što to može netko i sa 16 godina. I mi i kolege se možda ne snađemo ponekad tako dobro kao što se ona - zaključuje Hitrec.

Preuzeto sa: 24sata

Broj prikaza
3173542